Fyller år

Idag så fyller jag år.
Hur det känns att addera ytterligare ett till mina 29 ?
Lite både och tror jag men mest känns det bra.Eller så är det nu man borde känna sig lastgammal men allt beror ju på hur man väljer att se på saker och ting. Åtminstone är det så mina tankar går. Visst kanske jag funderar på det där andra ibland med men samtidigt så är jag så säker på mig själv att jag vet att det skulle bli svårt att pussla ihop det på något annat sätt. I alla fall nu när man börjar komma ut på andra sidan och känna sig klar med sig själv Då är det faktiskt kanske lika bra eller bättre om man kan låta bli att komplicera livet utan bara att fokusera på sådana saker som gör en glad :). Det kanske är aningens själviskt vad vet jag ?
Finns nog olika sätt att vara ego på också men jag kan inte tycka att man är det för att man väljer att gå sin egen väg. Vem är det som egentligen bestämmer hur saker ska vara vid en viss ålder eller hur man ska se ut ? Jo i grund och botten är det faktiskt ingen annan som kan göra det åt en. Sedan kan det ta tid innan man blir säker på sig själv men varför gömma sig bakom en fasad för att göra någon annan nöjd ? Det kan inte jag tycka är rätt mot sig själv. Det kan faktiskt vara rätt skrämmande stundtals om man ser på hur ytlig världen verkar vara ibland. Egentligen så är det ju personligheten som är det viktigaste när det väl kommer till kritan.
Ibland  kan jag känna mig lastgammal fast jag samtidigt inte är det. Har dock aldrig känt något behov av att förställa mig för att passa in och ända sedan jag var liten har jag föredragit att umgås med äldre. Älskar att sitta och höra på berättelser om levnadsöden medan folk i min egen ålder oftast har så mycket annat på gång och helt andra intressen än vad jag har. Visst kan man umgås ändå men för mig har det ändå bara blivit fel på grund av det, för att man i grund och botten varit för olika. Jag kan ju dessutom bara analysera det från mitt håll och se det på ett sätt.
Fast nu ska vi inte prata om det som har varit enbart utan vad som kommer för det har jag ingen aning om. Egentligen så är jag nog rätt social och öppen av mig när jag väl börjar prata men det är ju just det förflutna som gör att jag har så oerhört svårt att våga lita på folk. Ändå vet jag att det finns de som haft det sju resor värre än mig men jag känner faktiskt igen mig i vissa saker som de berättar med.
Hur som haver så var det här en lite längre utläggning från min sida idag. Annars så ska jag nog bara koppla av , dricka en massa för att palla för värmen också ska jag förstås se Tyskland mot Brasilien ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0