Dropp..dropp

Hejsan på er allihopa.
Nu kikar jag in igen en liten sväng för att skriva några rader om vad jag gör och uppdatera er lite om läget. Upptäckte för ett par dagar sedan att Meekos nya vattenflaska läckte. Som tur var hade sanden i botten sugit upp den värsta fukten men det hade blivit klumpar. Fick lov att ställa in en skål under flaskan men på morgonen hade lite mindre än hälften läckt ut igen. Bestämde mig för att sätta in den gamla. Problemet är att den också verkar droppa men än så länge har inte så mycket kommit ut i alla fall. Läste någonstans att problemet kunde bero på värmen men jag vet inte det jag..båda flaskorna har fungerat bra förut. Får väl se hur det går när temperaturen sjunker, annars är det jag som måste köpa en ny flaska.För jag föredrar ändå att han dricker ur den än att jag ska behöva byta spånsoppa ur en skål varje dag.Så det får bli lösningen med flaska och droppskål ett tag framöver tills jag ser hur det fungerar men det känns som om många har problem med dessa vattenflaskor.
 Sedan har jag spelat en hel del Sims 3 den senaste tiden. Har en familj jag är väldigt nöjd med som ni kanske känner till..Lafferty. Coraline som hon heter bor numera i ett hus beläget på en kulle. Hon delar boende med två katter, Johnny Cash& Mercedes + att hon också har en hundvalp som heter Lilah. Från början jobbade hon som musiker fast hon hoppade av eftersom hon aldrig hann umgås med djuren eller sina vänner, dock så tycker hon fortfarande att det är roligt att spela så hon tar gärna fram gitarren. Dessutom så tycker hon om att läsa om matlagning och vill gärna lära sig mer även om själva utförandet inte roar henne så speciellt mycket. Fast som de flesta av mina simmar så gillar hon att måla Tror inte jag lyckats göra en som än som inte varit konstnärlig men det är ju ett bra sätt för dem att tjäna pengar från början då de flyttar in i sitt hus.Annars så är hon också äventyrlig av sig och tycker om att resa men samtidigt så har hon svårt för att få vänner, eller jo vänner får hon men inga närmare relationer än så.Så det lutar mest åt att hon kommer att få bo själv med djuren och kanske driva ett mindre hotell. Nej nog pladdrat om Sims nu. Var hem till lägenheten en stund igår och kollade läget där. Skrämde bort alla silverfiskar men hittade i alla fall bara tre-fyra stycken levande i lådorna, resten var redan döda också hämtade jag lite pysselmaterial för att kunna göra en till påbörjad sak klar. Annars tror jag att jag ändå varit rätt så bra på att uppdatera er om läget i sommar. Mer än vad jag brukar men det har varit skönt att fly in, undan från den värsta solen.Känns dock som att idag är första gången på ett längre tag då temperaturen hållit sig på en mer lagom nivå, dessutom fläktar det skönt så man skulle kunna vara ute men samtidigt har man ju projekten som ska göras klara med.Nu kom regnet också, välsignade regn men det blir väl antagligen bara en sådan där liten skur som torkar upp lika snabbt igen. Visst man kanske inte ska klaga på vädret. Nu har vi ju fått ha en kanonsommar här men det är aldrig bra när det blir för torrt i marken heller.De flesta bara pratar om hur skön solen är men samtidigt så glömmer de bort hur farlig den också kan vara. Samtidigt så gäller det att vara försiktig om man grillar ute och man ska alltid komma ihåg att släcka ordentligt efter sig. För man vet aldrig, det är så lätt att en gnista kommer fel, att en tom glasflaska fungerar som ett brännglas också får man ett mycket större problem än vad det var från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0