Magiskt möte

Nu har jag haft ett magiskt möte igen med ett av våra vilda djur.
Skulle gå hem till päronen från bussen och jo vad tror ni händer ?
Från en tomt kommer en räv utspringandes på vägen. Det såg ut som om den var på väg över men den ångrade sig när den fick syn på mig och vände tillbaka. Vad jag kunde se såg den i alla fall fin ut fast den var liten så det kanske var en ungräv. Hur som helst trodde jag att den skulle stick när jag kom närmare men den satt till 10-15 meter bort inte längre medan jag knude stå och prata med den.Efter en stund så försvann den däremot bakom huset men nu vet vi ju med säkerhet att den går här i krokarna. Själv så tycker jag att det är roiligt mestadels att se dem på så nära håll medan mamma inte tycker att de ska vistas inne i samhällena men det är ju så att vissa djur däribland räven är väldigt anpassningsbar &kurrar det i magen dagtid så måste man ut och försöka jaga mat.Det kan ju ha varit en lyckträff med att jag stötte på den precis sådär också. Tyvärr hade jag fulla händerna så jag kunde inte ta upp kameran och fota den men gissa om jag ska hålla utkik i helgen för det såg så fint ut med all den vita snön också en räv ovanpå det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0