Kört

Trodde att allt var kört igår kväll när sims kraschade. Blev fullkomligt livrädd när jag gick in och kollade filerna men inte såg till någon källfil för själva spelet. Suck, min vanliga otur men smart som jag var kollade juag i listan och hittade igen den automatiska backupen. Ändrade om den till huvudfil för mitt spel , startade upp och kvarteret kom tillbaka så nu ser det ut som jag slipper göra om allt. En del måste jag säkert göra om på nytt men det är i alla fall inget som jag inte gjort förut och det känns skönt. Man blir ju lite orolig när sådana saker inträffar.
Fast nu vet jag att jag måste spara oftare och helst så ska jag välja spara som och inte spara för annars blir det felkod f12 eller vad den där rutan som kommer upp säger. Om jag förstår det rätt så har det i alla fall med en bugg i Sims 3 att göra och sådana problem är till för att gå runt tycker jag .Åtminstone så läng EA inte rättar till felen men det lär ju ta tid om de någonsin kommer att göra det nu när Sims 4 har kommit.
Jo jag har kikat på det men tycker att byggläget påminner väldigt mycket om hur det såg ut i början och dessutom ser själva simmarna mer plastiga ut. Vet att jag fick äta upp min kritik angående Sims 3 , nu är jag totalt omvänd och älskar det men nej fyran känns enligt min mening bara onödig.
De borde satsa mer på trean och att fixa de här buggarna som tydligen ändå finns i systemet. Fast det kanske bara är vad jag tycker men det skulle underlätta en hel del när man spelar för det är lite jobbigt när det kraschar eller när en sim får för sig att fastna någonstans.,Känner ni igen er?
Ska starta upp när jag kommer hem så får vi se var jag får ta upp historien om Verona igen men jag kanske inte ska trassla till det så mycket för henne den här gången.
Hur som helst så är jag mer än nöjd med mitt senaste köp. Tog äntligen modet till mig och köpte en medeltidsklänning.Varit så sjukt inspirerad till det sedan jag såg på tv från medeltidsveckan som de har på Gotland. Drömmen vore förstås att få åka dit men jag har ingen i min närhet som känner samma :/ men jag kan i alla fall ha lite  mer historia i min vardag på det här sättet även om jag inte får se tornerspel på plats. Eget och udda ? Nej långt ifrån mossig fastän jag jobbar på ett museeum men det är världens bästa arbetsplats enligt mig , kanske får akta mig så jag inte hamnar i någon monter till sist :P . Hur som helst så tog jag i alla fall chansen, paketet kom igår och jag ville inte ta av mig den när jag väl hade provat. Det kändes som jag äntligen hittat hem och hittat mig själv när den kom på. Tänk att kläder kan göra så mycket. Visserligen måste jag kanske lägga upp den lite men jag ska ju ha bootsen på fötterna sedan så jag får se hur mycket som behövs i  sådana fall men annars är den verkligen perfekt och jag känner mig sådär bubblande glad just nu.
Tror dessutom att valet av kläder säger lite vem man är med och kanske är det trots allt så att jag börjar få självförtroende nog att stå för min egen stil och dessutom så tror jag att allt hänger ihop med min kreativitet och min fascination för sagans magiska värld.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0