God dagens

Hejsan på er alla glada bloggläsare.
Nej jag har inte försvunnit men jag har inte orkat med att skriva något inlägg på ett par dagar. Har haft ont i huvudet och mestadels spenderat min tid i TV soffan eller så har jag vilat.
Nu känns det dock lite bättre så jag tänkte passa på att skriva några rader så ni vet vad jag pysslar med.Har som sagt tittat en hel del på TV.Inte riktigt orkat se några filmer men de som har varit har jag dessutom oftast redan sett.Däremot så har jag hittat en del andra intressanta saker. Som igår då jag lågf och såg på handboll större delen av dagen faktiskt. EM har ju kört igång i Danmark och vi seplar den första matchen ikväll mot Montenegro.
Ska bli spännande att se hur det går men jag måste säga att jag tycker Island och Spanien ser farligast ut hitills. Även om Danmark vann sinn match så tror jag ändå mer att de går att rå på.
Handboll är faktiskt en av de där sporterna som jag tycker är roligt att se på. Kan inte förklara varför det är så men jag är glad över att slippa stå i mål.Tänk vilka skott de får på sig.Undrar med vilken hastighet bollen kommer..att de ens hinner se den är otroligt. Fast jag vill inte byta plats med dem. Bollrädd som jag är.
Sedan har jag givetvis sett på en hel del skidåkning och äntligen kan jag säga att det har kommit snö här med så nu kanske jag tar mig ut om jsg mår bättre nästa helg.Längtar  i varje fall.Dessutom så har jag spårat en del vilda djur i helgen. Förut så hade ju päronen ett gäng rådjur som gick över tomten men nu har de inte synts till på länge.Dock så hittade vi spår nu av både räv och eventuellt också av lodjur fast det var svårt att säga. Såg inga tassavtryck då den hade sjunkit ner i snön men steglängden tydde på att det var något större i alla fall. Mest troligt lo eftersom vi sett spår av dem tidigare och vet att de finns på inte allt för långt avstånd.
Känns alltid kul :). Man vet ju att de finns där men aldrig att vi har sett ett. Annars har vi ju sprungit på både älg,rådjur,räv och grävling. Om jag är rädd ute i skogen? Nej inte för djuren , kanske lite för att gå vilse men djuren är inte farliga så länge man visar dem respekt och håller sig på sin sida. Därför tror jag det är viktigt att man kan läsa deras signaler och lär sig att tolka dem rätt men majoriteten av gångerna ska man faktiskt ha stor tur om man alls hinner få syn på dem.
 
 

Kommentarer
Postat av: Flilippa

HERREGUD VILKEN FIN BILD PÅ RÄVEN!! Har du tagit den? :)

Svar: Ja det har jag :)
None None

2014-01-17 @ 18:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0