Livsfarligt

Nu har jag kommit fram till att bokrean är livsfarlig. Hade först bara tänkt gå in och botanisera lite eftersom jag inte hade så mycket pengar med mig i börsen. Tycker det är dumt att gå runt med några större summor på mig.Hur som helst så slutade det ändå med att jag kom hem med två titlar. Den ena boken handlade om cupcakes. Kunde inte motså att köpa den eftersom jag ju tycker om att baka sådana ibland när andan faller på också tänkte jag på vad ena syskonbarnet sa senast jag gjorde och de fick smaka. Han är inte mer än tre år men uttryckte sig synnerligen klart :Otroligt gott!
Nog för att jag själv tyckte att jag kunde ha lyckats bättre med frostingen men man ska väl ha saker kvar att lära också.
Den andra boken jag köpte fick bli Mikel Niemis Fallvatten. Var ju och lyssnade på honom när han var här på författarträfff för ett tag sedan och redan då väckte han mitt intresse för den.Så nu ser det ut som jag har kvällsläsning för ett tag framöver. Såg ett par titlar till som var av intresse med men jag får se om jag ska köpa själv eller önska mig dem istället men givietvis så blir det ett par Nora Roberts med. Så det blir nog fler böcker än jag tänkte mig från början men så kan det gå antar jag när man är lite av en bokmal.
Fast det är något som jag alltid har tyckt om att göra, att läsa alltså. Tror det grundar sig i att det är skönt att knuna stänga ute allt annat och måla upp sina egna fantasivärldar eftersom jag skriver en del med.
Mitt roligaste minne med en bok är dock när jag i gymnasiet hade en lärare som satte Brott&Straff i händerna på mig. Tänkte först att jag inte skulle kunna läsa denna tegelsten men efter tjugo sidor var jag så fast att jag satt och läste varje rast med .Bara för att jag var tvungen att få veta hur det skulle gå.
Sedan finns det böcker som jag inte alls klarar av , som August Strindbergs Tjänstekvinnans son eller Selma Lagerlöfs Gösta Berglings saga.Det är något med språket i de versioner jag försökt med som gör det skulle jag tro för det är lite jobbigt med meningar som går runt sig själva. Ja ni vet meningar som man kan vara tvungen att läsa två, tre gånger för att alls kunna förstå innebörden av.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0