Grattis!

Då börjar jag dagens lilla inlägg med ett grattis igen.
Den här gången till våra svenska herrar som tog guld och försvarade sin titel på stafetten i helgen. Vilket lopp de bjöd på och då kanske jag framförallt tänker på Lars Nelson på första sträckan. Nej förlåt Lord Nelson heter han ju.Att han kunde resa sig efter strulet i början på sträckan var fantastiskt att se och att han genomförde resterande delen av den så bra. Man kan lugnt konstatera att hela laget var i form.Sedan tyckte jag det var jätteroligt att Frankrike fick bli trea och därmed ta sin första OS medalj i längd någonsin. Fast jag är inte helt överraskad då man är starka både alpint och på skidskyttesidan med bröderna Fourcade på topp.
Fast glad blev jag inte idag när jag läste uttalandet från en av de norska herråkarna.
Enligt hans egna utsago var han less på att se Svergie vinna men varför ställer han då upp i OS om han ska gnälla på det viset ?
Visst har det gått dålgit för oss med ibland och vi har skällt ut vårat vallateam men vi har i alla fall åtminstone uifrån sett kunnat hålla våra bråk interna och inte blandat in andra länder i det hela. Det tycker jag är småaktigt gjort minst sagt Fast jag gläds ändå åt våra framgångar. Tänka sig att lilla Svergie redan har tagit nio medaljer och då är det enda en vecka kvar av mästerskapet! Det tycker jag är otroligt bra att kunna göra :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0