Städning, nåja det måste göras även då slumpen infinner sig

Idag har jag mestadels gjort bort sådana där tråkiga saker igen. Som att städa klart. Fast det är klart, det känns ju alltid bra när man fått det överstökat*skratt*. Enda nackdelen är väl den att man får svårt att hitta alla saker i ordningen. För är man som jag och är lite kreativ då kan man hitta mer ordning i kaoset . Alltså mer reda i oredan än tvärtom. Jag hoppas att jag lyckats förklara det här fenomenet på ett något så när begripligt vis och inte trasslat till det mer än nödvändigt. Ni märker då ni läser. Hur som haver är det skönt att ha det bortgjort åtminstone inför jul. Då kan man koppla av resten av tiden och göra andra saker istället. Som att se på TV.Visst gör jag det mycket annars också men idag stod den på av en ren slump sedan jag hade tittat på julkalandern. Det blir ju trots allt lite ljud då den surrar i bakgrunden och det blir lite omväxling mot att ha radion igång. Hur som haver fångade en serie mitt intresse. Såg första delen och blev fast vid den utan att veta namnet. Döm om min förvåning när jag sedan kollade upp ursprunget och kom fram till att det är en amerikansk miniserie! Hur ofta brukar jag snöa in på dem ? Det är verkligen INTE alls ofta om man jämför med allt britterna gör. En sak är dock klar och det är att Mildred Pierce är jättebra! Visst var jag tvungen att stöka undan medan jag höll på att titta men handlingen var verkligen fängslande, det får mig lite att tänka på en bok som jag läst Törnfåglarna. Såg aldrig den då den gick på tv, jag var för ung men enligt min mamma var den också sådär jättebra. Boken är i alla fall det även om det är en tegelsten. Fast det var jättekul att hitta en ny favorit på TV nu speciellt eftersom jag nyligen blev besviken över att det inte kommer någon fortsättning på helt magiska Breathless :/ som också gick på SVT. Dessutom längtar jag efter Broadchurch säsong 2 men den börjar gå först 2015 i USA vilket innebär att det lär dröja ännu längre innan vi får se den i svensk television. Då får vi samtidigt glädja oss åt att det blir en sjätte säsong av Downton Abbey trots allt vad det lider men sedan tror jag det får räcka innan den serien blir för urvattnad den också. Ikväll tittar jag annars på handboll och håller så många tummar jag kan. Igår var det ju en liten rysare ändå och jag hoppas att tjejerna har bättre ordning på spelet idag. Fast det tror jag nog att de har, med tanke på att spelet ibland varit riktigt lysande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0