Hemma igen

Sådär då har man landat hemma igen ett par dagar i alla fall innan man ska hänga hos päronen på nyår igen. Troligen blir det i alla fall så om inte nu min förkylning bryter ut mer, vi får se eller hoppas på att den lägger sig om jag varvar ner lite. Hoppas kan man ju alltid göra förstås men man blir ju onekligen inte lite less på förkylningar när man drabbas av dem mer ofta vissa perioder. Nog om detta nu...städade åt hamstern bland det första jag gjorde och ännu en gång får han mig att bli full i skratt. Har ni sett en sötare hamster någon gång än en som ligger på rygg och äter av en kräcker som sitter fast ? Först låg han med halva sig inne i huset också så han såg sådär riktigt lat ut dessutom. Han är verkligen för underbar helt enkelt. Mattes lilla Meekodini, snutteplutt osv. smeknamnen blir många. Annars så ska jag snart se Djungelboken i orginalversionen på tv men jag tänkte också passa på att visa upp några fågelbilder från idag.Pappas talgoxar är som alltid tacksamma att öva fotografering på men ibland dyker det upp mer spännande motiv vid matningen. Inte för att förringa mesar men det är alltid kul med lite variation också.
Gulsparven ser lite fundersam ut
Det tar en stund innan man upptäcker domherrshonorna.
Sidensvans i djupsnö.
Det gäller att vara snabb på avtryckaren för de sitter verkligen inte stilla länge alls men samtidigt så är det ju en del av deras försvar också. Att vara rörliga,vid minsta lilla ljud så flyger de upp och sätter sig i träden.Fast det gör dem ju till en kul fågel att fota med och fina är de :). Egentligen ser de väldigt orentaliska ut.
Jag kungen är över alla här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0