Äntligen

Nu är jag glad igen.
Orsaken till denna glädje är att pappa &jag har lyckats med konsten att skrämma igång deras krånglande router igen. Eller rättare sagt så klarade vi av att lokalisera att felet förmodligen satt i adaptern. Så nu är den utbytt och nätet fungerar igen. Önskar bara att vi hade tänkt på det från början och fått den utbytt redan då det började att glappa. Nåja får hålla tummarna för att felet bara satt där i alla fall. Det verkar ju rulla på bra igen så då kanske det gjorde så men man vågar ju inte heller ta ut något i förskott.Sedan kanske jag ska ta det här som en liten lärdom om teknik för man blir ju inte dummare av det direkt utan man får lära sig felsökning på samma gång. Samtidigt så är jag väldigt glad över att slippa använda mig av routrar hemmavid för om jag läst rätt så är det oftast de som brukar krångla när något händer med anslutningen.Det. eller att det blir fel på DNS-servern. För det problemet känns också som en av klassikerna när det gäller datorer.Tror att båda felen dock kan få en att hitta på diverse ramsor som inte tåls att återges i skriftläge. Hur som haver så sitter jag här och längtar till Måndag nu. Anledningen tänker jag återkomma till senare när det är dag och jag kommit igång lite så det finns något att skriva om. Skulle kunna berätta om alla förväntningar som finns men det väntar jag alltså med att avslöja. Vet att en del saker inte kommer att finnas med men det kan ju komma i framtida expansioner också. För den som redan listat ut vad jag pratar om så handlar det såklart om Sims 4. I början tänkte jag inte alls köpa det utan tyckte gubbarna såg ut som tecknade figurer. Sedan såg jag läget Skapa en sim och ändrade den uppfattningen totalt. Gick och förhandsbokade spelet innan jag läste att de tagit bort småbarnsläget dvs toddlerperioden och vattnet ur detsamma(men jag tror det kommer att komma tillbaka, det är ju bara det att första kvarteret som släpps saknar det har svårt att )förstå men som sagt fyran är ju bara i sin linda än och jag kommer ihåg hur ovan man var vid trean i början när den kom med. Så kommer det kanske alltid att vara då det gäller Sims , att en del av spelet utvecklas med tiden allt eftersom de ser hur populärt det blir och hur det fungerar. Fat bara för att jag nu gått och köpt Sims 4 så innebär det ju inte att jag tänker sluta spela trean. Tvärtom  . för där har jag ju inte minst familjerna Wiiliams och Prudence, ja just det måste komma på ett nytt efternamn till Claire &hennes kille också. Han heter Stamp i efternamn och jag tycker på något konstigt sätt att det inte är så passande nu då han inte jobbar som brevbärare längre utan har tagit jobb som försökskanin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0