Typiskt

Nog är det typiskt alltid. En underbar morgon så det fick bli en prommis före jobbet istället för efter. Släpade inte med mig kameran och vad tror ni jag får se ?Jo en liten rödhake som sitter i ett träd i solskenet och sjunger för full hals. Rätt så orädd var den dessutom och satt kvar fastän jag stannade och tittade på den. Kunde däremot inte stå kvar så länge eftersom jag var tvungen att gå men oj vad sången hördes lång väg så här på morgonen. Roligt. Så nu tror jag att våren har kommit på allvar. Fast det skulle bli sämre väder visst i helgen igen men är det bra på Måndag tänker jag göra om den här svängen och ta med mig kameran och gå ännu tidigare så jag kan ta det riktigt lungt. Har säkert inte alls samma tur då och får se något men man vet ju aldrig.
Kan ju få syn på något annat istället också så det är i alla fall värt ett försök.
Hur som haver var det riktigt skönt med en morgonpromenad i solen. Sådär innan staden vaknar fullt till liv och man kunde till och med höra ljudet från issörjan som bildats på havet över natten.Det blir ju ett speciellt ljud av det när isen rör på sig och smälter i vattnet. Normalt kanske man inte tänker på det men nu kunde man stå där på kajen och bara lyssna till naturens egna ljud. Nog för att en del annat var i rörelse med men det var inte för många biljud att sortera bort heller som det kan vara annars.
Så nu fick jag mig i alla fall en promenad idag med och det är ju aldrig fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0