Tänka sig

Vissa saker gör en glad helt enkelt.
Tog mig en promenad ner mot kajen efter jobbet.
Har ju hållit utkik efter dem ett tag och idag så hade de anlänt så nu är våren verkligen här. Visst blåser det lite snålkallt än så länge men i solen blir det verkligen en helt annan värme nu och det märks väl på att vårfåglarna börjar komma. Såg ju föresten tofsvipan förra veckan redan men två som lyst med sin frånvaro tills idag har varit knpan och storskraken. Blev i alla fall glad när jag såg dem guppa där ute på vattnet. det känns nästan som att återse gamla bekanta på något konstigt sätt. Tror dock att det är allt färre som faktiskt tänker på vilka arter prickarna som guppar ute på vattenytan tillhör men det gör åtminstone jag.Inget går upp mot när man kan sitta i lugn och ro, blicka ut över vattnet och studera vad defaktiskt har för sig.Det känns som att de på något sätt får en att landa i tankarna och komma till ro helt enkelt.
Storskrake tv. hane th hona, notera den långa smala näbben som är ett utmärkt verktyg att fiska med.
 
Kniphane som jag överraskade där den simmade i kanotrännan.
 
Antar att småskraken kommer senare eftersom jag inte såg till någon sådan idag men de brukar ju vara mer på andra sidan så jag kanske får ta den promenaden till veckan och kolla om de är där de brukar-
 
 
Småskrake. hane.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0