Nej nu skarvar vi

Tog mig en promenad innan jobbet igen. Har faktiskt börjat att uppskatta de där stunderna på morgnarna mer och mer nu. Ni vet de där stunderna innan staden riktigt har vaknat till liv. Blev såklart glad över att se äkta makarna skrake ligga ute på vattnet och guppa så jag stod en stund och betraktade dem i sina förehavanden.
Men så fick jag syn på något ytterst oväntat. En stor fågel flög upp från vattenytan. Hann tyvärr inte fånga själva uppstigningen men sedan så såg jag den när den befann sig i luften.Visserligen på håll och med det faktum att jag är fågelintressad men visst var det en skarv. Av alla fåglar,,,kan man ju undra vad den gjorde där mitt inne i stadshamnen. Nog för att jag vet att de finns ute i havsbandet men jag har aldrig sett en inne i stan förut. Nåja någon gång skulle tydligen vara den första. Måste säga att jag är lite kluven till den. Man hör ju så mycket hur de drabbar yrkesfiskarna men framför allt så tycker jag inte om den förtörelse skarven utgör på sina häckningsplatser.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0