Morgon på er!

God morgon på er alla som kikar in här.
Idag är det en sådan där underbar morgon igen. Solen skiner och det är inte mer än några grader kallt fast det blåser. Dock en sådan där dag att ta vara på ser det ut att bli så just därför passade jag på att göra morgonrundan. Hade ingen större förhoppning egentligen om att få se något heller. Brukar ju bli så när man kommer med kameran att alla fåglar och andra vilda djur plötsligt är hux flux borta.

Det började med att jag såg en storskrake som låg och guppade på vågorna men den flög när jag kom för nära så jag hann inte med att få en bild. Visar upp inloppet till staden istället.
Sedan ligger det sprängsten nere vid kanten och när solen skiner på vattenytan kan man tro att man är på någon mer exotisk plats.
 
Videkissarna är på gång.Till sist hittade jag också några fåglar som ville ställa upp att vara med på kort.
En liten talgoxe satt i buskaget och putsade sig. Verkade obekymrad över att jag stod och kollade på den, en stund senare fick den sällskap av partnern och de följde faktiskt med en bit när jag gick.
Den här skatan satt och solade sig på en gren. Pratade lite smått med den och den verkade faktiskt rätt så nyfiken på vem jag var.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0