Varför

Idag skiner solen. I alla fall än så länge och det ser ut att bli en sådan där fin höstdag som man helt enkelt bara måste försöka med att ta vara på. Fast det är inte om det fina vädret inlägget ska handla idag.Utan om det faktum att jag fick en fråga på MSP igen: Vilken klass går du i ?
Varför ställer vissa närgångna frågor trots att det står tydligt i sidans regler och avtal att man inte ska ge ut personlig information.Vet inte om jag tänker fel nu men det finns väl fler saker man kan prata om för att lära känna varandra utan att man ska behöva avslöja allt för mycket om sig själv eller hur?
Man kan ju alltid prata om musik, filmer, intressen med mera utan att skriva ut vem man är eller hur?
Att säga för mycket kan bara ge tråkiga följder, det ser man ju om inte annat på de fall som hamnar på tidningarnas löpsedlar.Man kan däremot aldrig vara nog försiktig med vilken information man ger ut till folk och inte.
För det är något helt annat att träffas irl för då vet man vem den andra parten är
Fast det här är ju bara mina tankar men det är så jag ser på saken och på något annat sätt än hur jag tänker kan jag ju ändå inte skriva.
Hoppas att ni fårtstår det här och att jag inte trasslar in mig allt för mycket i ordens underbara värld.
Fast nog om detta . Nu till något roligare att läsa.
I somras besökte vi älgfarmen uppe i Bjurholm. Fick lära oss en massa nyttigt om vårat största hjortdjur. En del visste jag ju sedan tidigare men en del nya fakta presenterades också. Hur som haver så fick vi höra en lustig historia i samband med vårat besök som handlade om en älg. Ska försöka återge den lite kort här.
 
" En älgtjur hade i brunsttider stött på en cykel som stod uppställd mot ett träd. Kanske tyckte han han skulle se  tjusig ut inför korna  för på något sätt så lyckades han med konsten att få upp den på hornen."
 
Kan bara föreställa mig hur lustig han måste ha sett ut och det är onekligen en bra historia. Inte helt osökt kom jag att tänka på serien Hälge och en av älgarna i den..nämligen Rubbade Runar fast han har väl för små horn för att något ska kunna fastna där. Hur som haver så gillar jag ju att teckna och ni kan nog räkna ut vad jag  gått och tänkt på en tid. Hoppas faktiskt på att jag ska bli klar med den idag så jag kan visa upp den här. För historien är ju minst sagt lite fråplig i det här fallet och jag undrar vad man säger till polisen om man får sin cykel stulen av en älg. kanske något i stil med.
 
- Kan ni beskriva tjuvens signalement ?
-Ja , det var något älglikt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0