Insats

Igår gjorde jag en liten insats av ren välvilja när jag gick hem. Passerar en lågstadieskola längs vägen Barnen var ute på rast och de lekte&stojade.Ett par flickor stod och tvekade lite innan den ena av dem kom fram till stängslet och frågade mig om jag kunde rulla in ett par bollar som hade hamnat utanför. Såklart jag ställde upp och såg till så att bollarna kom till rätta då. Fast det kändes bra att få hjälpa någon med det.Dessutom tänkte jag passa på och säga hur osmart det är att få stearin på fingrarna. Det hände mig i måndags. Har visserligen inga brännblåsor än med det känns lite ömt. Just på de ställen där huden träffades känns det lite skrovligare men det verkar bara vara ytliga skador eftersom de återfår färgen snabbt när man trycker just där.För tillfället tror jag inte att jag behöver uppsöka vårdcentralen för det utan jag smörjer med hydrokortison och kyler ner.Så ska det nog gå bra ändå.
Dessutom så har jag satt som mål för dagen att bli klar med en teckning jag påbörjade för ett ta sedan. Den jag visade upp i första delen av Ritskolan. Kan avslöja att jag hunnit rätt så långt på den och nu är det bara detaljerna kvar innan jag kommer ut med en till del och resultatet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0