Det går mot jul

 
 
 
Att det går mot jul märks inte allra minst på att företagen börjar annonsera för kommande julbord eller så sker denna aktivitet redan nu.
Jag är nöjd bara det finns lite på det som skinka,köttbullar, äppelmos och sist men inte minst blana såklart :P
Fast nu var det ju inte mat eller jul et här inlägget var tänkt att handla om, eller jo indirekt så kanske det ena ämnet vävs in.Nu när jag äntligen har en bra symaskin att jobba med som jag klarar av att hantera så har jag satt igång med en julutstyrsel till min andra shirehingst. Jag menar..jag kan inte låta honom vara utan när hans kompis är så fin. Nej det går bara inte. Har knåpat några dagar på täcket men börjar känna mig nöjd med det nu.Om någon undrar så har jag använt kardborre till bogspännen och till gjorden så tog jag helt enkelt hjälp av korsettöglor. Man lär sig att bli påhittig. Funderar eventuellt på att ge täcktet pälskrage men jag vet inte, tycker det ser rätt bra ut så här med. Sedan var det ju självklart att jag sluööe böi tvungen att fixa ett träns med. Flätat och tvinnat ihop större delen av det. Nu ska jag bara klura ut hur jag ska fixa så att det både går att ta av och på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0