Årets första snö

I morse när jag vaknade och tittade ut genom fönstret så var det alldeles vitt på marken. Funderade ett slag på om det kunde vara frost tills jag såg att det kom flister i luften.Årets första snö är här.
Trist nog lär den väl försvinna snabbt på grund av att det är för varmt i luften fortfarande. Det var i alla fall mer snöglopp under fötterna när jag traskade iväg. Fast här och var så hade det blivit mer koncenterat så då knarrade det sådär trevligt under fötterna när man väl passerade sådana fläckar. Jag ser faktiskt fram emot vintern så jag kan få börja åka skidor igen.också håller jag alla tummarna för att dumma förkylningsvirus ska hålla sig borta så jag kan få njuta lite av det vackra vita landskapet som breder ut sig.
Kort sagt så har jag inget emot snön alls, Tur är väl det för tittar jag ut just nu så snöar det än och det blir ju så mycket ljusare överallt.
Tänk vad lite vitt på marken kan göra stor skillnad efter höstmörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0