Det finns,,,

 
 

Visserligen så är det ju himla tur att vi alla är olika för det skulle bli så trist annars Det finns då alla sorters människor.
Också finns det några andra som uppför sig som...jag vet inte vad.
Vill berätta vad som hände mig nyligen på MSP.
En tjej som var VIP men rätt låg level skrev ett meddelande till mig och menade på att jag inte hade någon kille, att man måste vara ihop. När jag sa min punkt, att det bara var ett spel &det faktum att man inte kan tvinga någon som inte vill att vara ihop höll hon plötsligt med.Fast det var tydligen inte bra för idag hade hon skrivit ett beklagande meddelande där hon bad mig sluta chatta för hon ville vara ifred.Varför skrev hon alls till mig från första början då om hon inte ville disskutera saken?
Nu blommar löken också, nej men nära på hörde en karl på radion imorse som hade jobbat på djurpark&bodde nära skogen. Vet ni vad han sa ? Att han ogillade lodjur för att de var råa..men kom igen, det är ett djur det handlar om så vad väntar de sig?...
Att rovdjuren ska fråga snällt innan de ska äta upp bytet? och det här med råhet.
Se bara på hur människor beter sig mot varandra trots att vi har förmågan att kunna tänka efter.
Djuren de går ju bara på sina instinkter.Jag kan bara skriva utifrån min egen synvinkel men jag kan bara säga det att det är få ställen jag känner mig så hemtam på som ute i naturen där jag vistas ibland för att skåda fåglar.
All världens oro rinner av och jag har stött på både älg,rådjur,räv och grävling utan att det uppstått några problem.
Så länge man visar djuren hänsyn får man samma sak tillbaka.
Dessutom så har mina päron som bor en bit utanför stan haft lodjur på tomten. Även om det är ett par år sedan nu minst så kommer jag ändå ihåg storleken på de där tassavtrycken.Som en gigantisk version av tamkattens.
Fast jag har ändå aldrig sett något mer än spåren vilket säger hur skygga de är. Får man se ett i det vilda ska man ha stor tur eller vara ute efter det.
 
 
 
Det kanske är just därför som jag tycker en viss låt är så bra :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0