Morgon

God morgon på er allihopa.
Idag skiner solen här men det är fortfarande småkyligt när man går ut på morgnarna fast sedan värmer det fort. Nästan all snö är borta med , men visst finns det fortfarande kvar högar på sina håll.
Fast det är åtminstone betydligt mer vår än vinter & bara det är ju ett framsteg, för värmen lär ju komma så småningom.
Var så härligt förra helgen att vara ute och lyssna på alla fåglarna som börjar med sin sångperiod nu, försöker lära mig känna igen dem på sången med och inte bara utseendet.
Så det är läget här just nu att jag spelar lite mindre MSP och mer Sims 3 också men det är inte så roligt att vara inne längre när de flesta bara bryr sig om leveln eller tigger saker numera .
Dessutom så råkade jag ut för tre saker igår som kändes mindre trevliga men jag väljer att skriva om dem här för att ni ska få veta hur vissa kan bete sig.
Sak ett som hände var att en tjej gissade min ålder, sedan skrev hon något i stil med jag måste vara liten på grund av att jag inte sätter ut punkt i chatten.
Så vitt jag vet sätter man dock inte ut punkt när man samtalar med någon i skrift, så vida man inte gör väldigt långa meningar då.Delar man upp varje mening med punkt tycker jag att språket blir mer upphackat och det flyter inte på lika bra.
Visst kan det hända att jag borde använda stor bokstav i början av meningarna men det är lite samma där att jag tycker att det är en sak om man samtal med någon, eller när man skriver så här.
Sak två som inträffade var att en tjej som jag pratat med förut och blivit osams med då skrev till mig och jag undrade varför.
Då började hon att hålla på med att säga samma ord som mig , jag bad henne vänligen att sluta men hon fortsatte och försökte mena på att hon hade skärpt sig sedan förra gången.
Till sist fick jag i alla fall nog av dem båda två och blockade bägge men jag vill inte att folk ska tro på rykten , för det kan hända att det finns de som försöker sprida sådana om mig.Vet en tjej som till och med erkände att hon hade skrivit ett taskigt meddelande till mig bara för att jag var känd.
Jag trodde MSP var till för att man skulle ha roligt eller är jag helt ute och cyklar då jag säger att folk bara verkar bry sig om sig själva och att bli något eller snarare någon ?
För själva kändisskapet är något som jag aldrig brytt mig speciellt mycket om eller satt i första hand utan jag vill helst ha kul, prata med vänner, sköta boonies med mera som man kan göra och man kan faktiskt ta sig fram av sig självt utan att behöva tjata&tigga saker av andra jämt!
Till sist hade jag fått ett inlägg på min vägg som bara kändes onödigt och fel att skriva. Det stod hur ful och tråkig jag var så min fråga är varför vissa inte kan låta bli att såra andra människor av ren avundsjuka ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0