Chickadee

Här är hästen som jag blev så nöjd med, riktigt vad han är för ras vet jag inte men jag tänkte mig i alla fall en quarter horse.Dessutom så gillar jag ju borkfärgade(gulbruna) hästar så det var kanske inte så konstigt att han fick bli det.Tanken på att göra en borkskäck uppstod när jag tänkte tillbaka på ett magiskt möte jag haft med just en sådan.Visserligen var den hästen av en helt annan ras men inspiration kan man ju hämta ändå och lite lika kanske de trots allt är förutom manen då..men jag lovar jag ska göra en borkfärgad tinker med *skratt*.
Hade jag bott närmare så hade jag nog satt upp ett tält utanför hagen och bara haft en massa foton på Dellis i kameran.Fast det kanske hade sett litet tokigt ut med ett tält på vintern och det hade nog blivit lite kallt men visst...vissa hästar behöver man bara träffa en gång för att de ska hinna göra ett intryck på en.
Visst jag gillade rasen tinker redan innan men efter två fotobesök hos stuteriet är jag fullkomligt fast :P men jag har inte ekonomin att ha häst så jag får nöja mig med att snutta på några dem när jag är ute och fotar helt enkelt och jag vill passa på att göra lite smygreklam för Nolbackens Tinkerstuterii Östansjö när jag liks är i farten. Vet att det finns vissa som liknar skäckar som tinkerhästarna oftast är vid kor men då kan jag bara säga att de förmodligen aldrig har träffat någon irl och de har då rakt inte fått träffa någon som Dellis  och sett hans underbara personlighet så då tycker jag att det bara är elakt att säga en sådan sak.
Inget ont om kor heller, de kan vara lika underbara de och ha sina personligheter men jag ser verkligen ingen som helst likhet på en häst o en ko.
Visst har det hänt att jag har haft fördommar mot vissa hästraser , som araber med men så träffade jag Grodan och han påminde mig om något viktigt, nämligen det att man aldrig ska dömma hunden efter håren fast i det här fallet kanske vi får säga hästen snarare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0