Ojojoj

Måste bara börja med att säga att fastän jag inte är nägon sportfanatiker men ,,oj vilken match laget bjöd på igår.
Det såg becksvart ut redan efter några minuter och underläge 0-2..kan inte beskriva hur tyst det var i arenan ens.
Ullmark kom in sedan Starkbaum fått lämna kassen( och spelade stort,ja det gjorde föresten hela laget som lyfte sig och först gjorde 1-2, 2-2 sedan spelade Färjestad bra ett tag och fick in två mål till,till ställningen 2-4 och vi trodde att vi skulle få gå hem tidigt.Men då kliver grabbarna upp och gör först 3-4 och sedan kvitterar de.
Hela hallen kokade vill jag lova utom möjligtvis den lilla tillresta klacken från Färjestad, fast de hördes bra mycket ibland för att vara så få.
I alla fall så sitter man där på en perfekt plats och nästan biter på naglarna när det blir förlägning. Det har ju oftast inte gått Modos väg tidigare under säsongen när de varit i samma läge också kliver äntligen Nagy fram och avgör 5-4 efter ett i förlägningen bitvis svängigt spel.
Jag tror att hallen nära på exploderade, eller i alla fall så kändes det åtminstone som så, men att en så liten stad får ha ett lag i elitserien i hockey , det måste betyda något. Det är kanske därför publiken lever sig in mer i händelserna på isen och hela hallen(utom Färjestadsklacken) sjöng med i "Viljans vackra namn". Det var faktiskt första gången jag hörde den låten och jag blev positivt överraskad.
 
http://www.youtube.com/watch?v=6DljaoHvQBc
 
Nog om gårddagen nu men jag känner mig i alla fall glad och positiv idag. Avinstallerade hela Sims 2 igår och börjar lägga in trean med några prypaketl&expansioner som jag inte har kunnat hålla mig ifrån att skaffa.
Ska fixa mer på det idag och dessutom ska jag äntligen få öppna paket igen fick en avi från schenker igår och jag kan knappt vänta så jag ska gå direkt förbi och hämta ut det när jag går hem.
Vad som är så viktigt ? ja det får ni se sedan men jag kan i alla fall avslöja att det är något i hästväg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0