Fy vilket väder

Fy vilket väder det är här idag.
Det började redan igår kväll med både regn och åska i stan.
Fastän jag hade fällt ner persiennerna mot innergården såg jag ändå ljusskenet från blixtarna. Visst jag var inomhus men det är ändå lite läskigt och jag var bitvis orolig för att strömmen skulle fara men den var kvar imorse, Både klockradion och datorn fungerade, än så länge skönt.Vädret lär fortsätta idag med för det både regnar och jag hörde misstänkt muller på vägen ner till jobbet.
Samtidigt så behövs ju regnet men det blir lite jobbigt när det är ett sådant här varannan dags väder som det har varit i en period nu men det är och andra sidan väldigt typiskt svenskt sommarväder.
Försöker i alla fall tänka på alla bra sidor med att vi faktiskt har fyra årstider istället för det är inte roligt att ha 30 grader varmt varenda dag heller, eller kunna drabbas av hagel stora som golfbollar eller som i USA där man har virvelstormar.Visst kan vi ha stora svängningar i vädret ibland men tittar man ut i världen så tror jag ändå att vi har det bra här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0