Hejsan hoppsan

Hejsan alla glada Bubblare eller ni som bara har råkat snubbla in här av någon annan anledning.
Idag har jag bestämt mig för att ta mig ut lite bland andra och försöka vara lite social om möjligheten ges. Ska gå ikväll och se film som församlinghemmet ordnar. De visar Svinalängorna som jag egentligen ville se när den gick på bion men då fick jag aldrig chansen att gå så nu tar jag den istället.
Angeånde fågeln som päronen såg iförrgår så vet de inte säkert att det var en snösiska , kan också ha varit en hämpling men helt klart är att det blir en till art att lägga till listan :)
De börjar ju komma upp i ett respektabelt antal nu för att vara amatörskådare :P, jag har ju sett en hel del arter jag med när jag varit ute. Såklart många är samma men det finns vissa olikheter när man sedan jämför listorna men det är bara kul och päronens intresse för fåglar har ju bidragit till mitt eget.
Det är kul :) men visst kan jag förstå att de kan upplevas som otäcka i alla fall om man har sett vissa gamla rysare som Hitchkocks Fåglarna eller den Isländska När Korpen flyger men jag tycker inte man ska låta sådana uppdiktade historier styra ens verklighet så till den milda grad att man inte kan korsa ett torg av rädsla för duvorna.
Dessutom så har ju allt levande sin funktion att fylla här i världen och det brukar inte bli så bra när man går in och rubbar på den naturliga balansen.
Men nog om detta nu :) för annars skulle jag nog kunna prata om djur&natur i all evighet då båda dessa är områden som ligger mig varmt om hjärtat och det gör ju även Sims 2, fast det visste ni ju redan.
Är ju äntligen igång med mitt byggande igen fast jag såg allt en sak jag måste fixa mer av som alltid, golv och tapeter. Dessutom så fick jag rensa föremålen för en del saker som jag laddat ner kom av någon anledning inte in i spelet utan syntes bara som blåa formar.
Känner ni som som spelar Sims 2 själva igen det ?
Visst blir man lite fusterad när objekt man vill ha inte kommer in av någon anledning men det är enklast att bara ta bort dem trots allt. Fast det knostigaste jag varit med om var när en brödrost som skulle fungera blev en väckarklocka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0