Bjällerklang, bjällerklang

 
Så här mysigt såg det ut i helgen när kyrkan ute hos mamma och pappa hade Barngudstjänst med fika i församlingshemmet efteråt. Dessutom bjöds det på gratis ansiktsmålning men höjdaren var ju att barnen fick åka släde. Som ni ser föll snön rätt ymnigt och det förvånade mig lite att jag verkade vara den enda  av de med kamera som tänkte att gå ner och ta kort på ekipaget när de kom vid de gamla kyrkstallarna.
För det var verkligen magiskt att se den trygga nordsvensken komma lunkande genom snöfallet och i traven fick hon upp farten rätt hyffsat :)
Men visst kände man historiens vingslag och för den som sett insidan av en kyrkstall, jo jag undrar hur hästarna i hela friden gick in där förut.Visserligen var de mindre men hur små egentligen jämfört med dagens hästar ?
Sedan skrattade jag lite åt min systers ena tös som tyckte att hästen liknade en stor ponny , detta trots att de har tre egna pållar där hemma för jag tyckte snarare hon såg ut som en lurvig teddybjörn i den där fina vinterpälsen hon hade. Jag hade säkert kunnat fått åka med en vända om jag hade frågat men nu var jag ju ute för att fota men det var klart man ändå
 
passade på att klappa om damen som hade hunnit nå en ålder av 19 år.
 
Dessutom så fick jag syn på fden här lilla julgranskulan som hängde i en gren.
Lilla..nja snarare tvätom för det var helt kalrt den största jag har sett.
 

Kommentarer
Postat av: Per i Torpet

Hej jag har tänkt på dig, längesen vi snackade nu
men tänkte jag skulle skicka en hälsning från torpet, så får du se lite bilder också.

Kul med lite bilder från Övik, ser att det är
Torgny från Långvattnet som är ute med hästen igen.
Trodde det var din syster.


Jag har det bra i torpet, har 2 katter,
väntar på sommaren då jag ska röja och
renovera och göra snyggt här.

/Per

Svar: Kul ska lägga till dig på msn :) har ju bytt adress men nu har jag en som fungerar :igen men det låter ju kanon att du börjar landa...jag har ju mina småprojekt igång med.
None None

2013-02-23 @ 13:10:48
URL: http://www.flickr.com/photos/92241484%40N
Postat av: Per i Torpet

Hej, kul med svar, är inte på msn så mycket,
sitter mobilt men kollar av msn om jag är
inne på hotmail som numer ligger på outlook.

Har däremot en egen domän som heter samma
som byn jag bor i, ska försöka skapa nått vettigt
där sen är det tänkt.

Aktuell epostadress är den nyaste som jag kommer använda framöver.

Svar: Dp vet jag :) jo jag brukar försöka svara på de flesta kommentarer som är av värde i alla fall , resten sorterar jag bort men då vet jag ju det :)Aha har bara bloggen nu och eposten förstås +de vanliga forumen och fb men spelar mest när jag är där så.
None None

2013-02-24 @ 20:55:24
URL: http://www.rosstorp.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0