Vaknade upp

Idag vaknade världen upp till vetskapen om att en mycket stor människa gått ur tiden. Nämligen Nelson Mandela. Även om det var väntat så tror jag att tomheten för sydafrikanerna kommer att bli stor.
Kanske också för världen eftersom han verkligen var en mäktig ledare.
Min bild av honom är att han trots denna makt var en väldigt ödmjuk och jordnära person som brann för sin övertygelse om allas lika värde. Det kan man inte komma ifrån.Det som slog mig också när jag tittade på livesändningen på aftonbladet var folkets glädje och sång. Fast jag tror också att det är denna bild som kommer att bestå länge, väldigt länge och han fick ändå uppnå den aktningsvärda åldern av 95 år vilket inte är dåligt.
Tror att det är svårt att förbli oberörd en sådan här stor världhändelse. Konstigt vore väl annars när han var den han var.Han var verkligen en sådan person som var älskad av alla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0