Borde

Jag borde verkligen ha lärt mig en läxa för länge sedan.
Den att jag aldrig ska säga en viss sak innan jag går och lägger mig nämligen: Jag ska bara skissa lite.
Igår kväll blev jag så sugen på att rita helt plötsligt. Får ju sådana där infall av kreativitet ibland innan jag ska krypa till kojs. Tänkte först rita en örn men ju längre jag kom med projektet desto mer såg det ut som någon sorts hök så det fick helt enkelt bli en sådan.
Det var också vad en kollega sa när hon såg skissen på jobbet idag Vad är det för en sorts hök?
Jag klurade lite till och bestämde mig för att det skulle bli en liten sparvhök eftersom den var lite rund i formerna .Så här långt har jag kommit på teckningen av den hitills. Måste fila lite mer på fågeln och träden men än så länge är jag faktiskt väldigt nöjd med den och det är ju inte alltid man är det själv. Visste inte riktigt från början hur jag skulle få till en jämt grå yta på vingen då jag inte har någon stomper men till sist kom jag på att jag kunde ta lite plastfolie och dra ut med också :).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0