Kattaktigt

I går så var jag iväg på en liten tur tillsammans med mina päron.
Egentligen var det tänkt att vi skulle plocka hallon men det blev så att jag plockade en liter blåbär istället fast tillgången var väl inte den bästa.
Eller jo visst fanns det bär där vi var men mycket var smått och omoget än. Inte heller fanns det så mycket mer av hallonen heller så det fick bli mestadels blått i våra hinkar istället. Blåbär och mjlk är ju så gott..eller blåbärskaka med grädde, mums!
Passade dessutom på att fota min mosters katt Morris som gav mig ett gott skratt igen då han markerade in min kameraryggsäck(han låg och gned sig mot den) samt att han trodde mitt ena linskydd var en ny leksak. Vilken katt det där är alltså. Han är hälften bondkatt och den andra hälften skogskatt men man ser ju verkligen vem han är mest lik till både utseendet och temperamentet. Det är bara öron tofsarna som saknas tror jag , men har har språng som liknar en panters, ett jaktljud som en tiger och snabbhet som värsta geparden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0