God morgon på er!

Hejsan, hallojsan alla morgonpigga människor där ute.
Idag hade jag lite svårt att kliva upp, kanske för att jag haft svårt att sova i natt av någon okänd anledning. Vaknade i alla fall på tok för tidigt men kände att det var lika bra att dra sig ur sängen innan jag somnade om.
Såg ut att bli bra väder men nu har det mulnat på lite och enligt prognosen skulle det ju kanske regna men vad gör det en dag som denna då man ska på kalas och äta massor med godsaker igen ?
Lite trist kanske det blir då vi kommer att få sitta inomhus men det går ju mot höst så. Hoppas i alla fall att det blir bättre till helgen , eller åtminstone uppehåll för då kommer ostindienfararen Göteborg III hit igen så jag tänkte gå ner och fota henne lite. Var ju ombord förra gången hon var här och visst får man lite historiska perspektiv på tillvaron när man går omkring under däck. Har ni inte varit ombord på ett gammalt skepp(ja jag vet hon är bara byggd efter gamla mått) så tycker jag att ni ska ta chansen.
Det är definitivt värt att se och man kan i alla fall föreställa sig hur det var på den tiden + att har man tur skjuter de salut och det får en verkligen att tänka på dåtidens sjöslag.
Visst jag är överlag ingen båtmänniska och blir sjösjuk så fort det blåser upp om jag befinner mig på sjön men riktiga segelfartyg är jag ändå svag för. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0