Första rapporten

Igår kväll kom de första rapporterna om att en svår båtolycka hade skett strax utanför staden.
Den första magkänslan jag fick var att det inte var bra.
Idag läste jag i tidningen att tre personer omkom, och en är allvarligt skadad. Två av de förolyckade var unga kvinnor i min egen ålder(de var visst födda 85 och 86).Även om jag inte kände någon av dem . vet inte ens vilka det var eftersom media inte gått ut med några uppgifter än med hänsyn till de anhöriga. Så kan man ju ändå inte låta bli att bli påverkad av att höra om en sådan tragedi som har utspelat sig. En massa frågor dyker upp och en massa funderingar på själva olyckan, hur den kunde hända och på livet som så dyker upp.I sinom tid lär vi väl få svar på åtminstone några av frågorna men just nu går mina tankar till offrens anhöriga & vänner.
Ni ska veta att ni har stöd av hela stan i ert sorgearbete och jag tror att även i det djupaste av mörker är det viktigt att man finns där för varandra och bara visar att man just finns för varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0