Lite matnyttigt tips

I går så hade jag en laddning köttfärs som jag behövde bli av med.
Hade sett på Hela England bakar när de gjorde pajer och blev inspirerad till att försöka mig på att göra minipajer i muffinsformar.
Köpte mördeg och satte igång.
Förgräddade bottnarna i tio minuter innan jag la i fyllningen bestående av gurka, parika, majs och philadelphiaost+köttfärsen då. Sedan la jag på locken och hade dem i ugnen på ytterligare 10 minuter på 200 grader.
Måste säga att jag blev riktigt nöjd med dem eftersom det trots allt var första gången jag försökte mig på att göra något sådant här även om jag hade kunnat grädda bottnarna längre för nu blev de lite degigt sega trots att jag tittade till dem med jämna mellanrum men färgen på ytan lurar en så mitt råd blir att göra ett tunnare lager först som man gräddar innan man bygger på.
Fast det var enkelt att göra dem så därför tipsar jag också om dem, dessutom kan man ju variera fyllningen i degknytena lite som man vill vilket gör att variationen kan bli näst intill oändlig och man kan göra så väl som mer matiga minipajer som mer efterättsliknande.
Kom sedan också ihåg att vara försiktiga när ni använder ugnen så att ni inte bränner er & fråga någon vuxen om hjälp om ni känner att det blir för svårt att klara det här på egen hand.
Provar ni det så skriv gärna i en kommentar här hur ni tyckte att det gick och hur resultatet blev.
Till min fyllning använde jag 1 parika, en bit gurka, lite majs , några klickar philadelphia och 250 g köttfärs(som jag gjorde sås av först).
Men som sagt behöver ni inte göra samma utan variera som ni själva vill och ha i saker som ni tycker är goda.
Lycka till!
Sedan har jag en fråga som gäller MSP. Varför blir så många sura om man säger till dem att följa regler när de bryter mot dem?
Det är ju trots allt så att det är support som satt upp reglerna för att alla ska kunna trivas &känna sig säkra på sidan , alltså är regler inte till för som en del verkar tro att ifrågasättas och brytas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0