Silly, Silly Day

Det här har verkligen varit upp och nervända dagen för mig.
Först började det med hårddisken imorse så jag var ner och lämnade in den. Kontaktstiften i adaptern var böjda så nu ska de rädda disken i den, sätta in ett nytt bättre chassi samt byta kontakt.
Det kommer att gå på ca 600 kr men det får det vara värt med tanke på alla data man har på den.Viket ju inte är så lite,
Sedan när jag kom hem hade datamusen lagt ner, stängde av på knappen bak, la in tvätten i maskinerna och gick och köpte en ny.
När jag kommer hem pajar lampan i hallen,så jag först får lov att byta den varpå jaf provar den gamla musen en vända till och den går till min förvåning igång.
Fast jag kan inte klicka på något men datorn startar i alla fall upp och jag kan logga in. Sitter och flippar en stund och efter några fina ord till fungerar allt igen men ni kan ju tänka er hur jag såg ut.
Inte långt ifrån att jag faktiskt hade börjat slita mitt hår som matadoren på julafton.
Okej nu kanske jag överdiver lite och när jag väl fick igång allt annat så gick det givetvis fortfarande inte att komma in på startmenyn utan jag fick lov att flippa lite till men nu verkade det vara uppe och rullande.
Ja annars hade jag ju inte skrivit det här fina inlägget.
Det verkar i alla fall sannerligen som att det inte är riktigt min dag idag och mitt upp i allt är jag ju fortfarande förkyld och borde sitta inomhus men vad gör man när saker och ting trasslar så här?
Jag kanske ska lägga till ett peppar ,peppar också bara för säkerhetskull känns det som och det är ju inte ens fredagen den 13 e heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0