Morgon

Morgon på er alla igen eller jag kanske borde säga host host eftersom den här sega hostan verkligen verkar svår att bli av med.
Känner mig dock rätt säker på att det inte är någon vanlig förkylning
utan en bakteriell sådan vilket om jag förstår det rätt kan vara just seg&svår att bli kvitt eftersom inte antibiotika biter som det gör på virus eller infektioner i kroppen.
Nåja jag ska fortsätta ta det lungt i alla fall, städa lite och fixa med Sims såklart :)
Dessutom vill jag ta upp en sak jag hörde på radion just om småbarn som är ute på nätet, då pratar vi 2.3,4 åringar.
Jag tycker inte att så små barn ska vara ute alls faktiskt för även om de kanske bara spelar eller kollar på youtube så finns det så mycket material som inte alls är lämpligt att de kommer åt.
För det kan ju bli så att de ändå blir påverkade av vad de får se, hörde de pratade med en mamma som gav sin IPHONE till sin son när hon lagade mat för att han inte skulle vara och klänga på henne men då tycker jag faktiskt att man kan ge dem en vanlig hederlig leksak att roa sig med istället, eller att om man är två att den andra föräldern kan leka med barnet medan den andra lagar mat, eller att barnet får hjälpa till med små uppgifter.
Mycket bättre att de får använda sin egen fantasi än att de ska behöva bli matade med så mycket saker i så tidig ålder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0