Måste skratta lite

Såg på ett visst nytt dejting program på tv häromveckan.
Inte för att jag egentligen var så intresserad av det utan mer bara för att det råkade vara när jag låg och zappade mellan kanalerna och det fanns kanske inte så mycket annat att se.
Jag tappade hakan av det en av deltagarna sa.
Han ville ha en tjej som gillade att spela dataspel men enligt honom var inte Sims något riktigt spel och det värsta var att det lät som han inte ens skämtade utan faktiskt menade allvar i det han sa.
Nu fattar jag inte varför man säger en sådan sak och varför Sims inte skulle vara något *riktigt* spel. Det är väl minst lika riktigt som Doom eller något annat i den stilen ?
Dessutom har jag aldrig förstått meningen med spel som går ut på att gå runt och skjuta&döda folk heller, vad är det liksom för kul med det ?
Visst kan det finnas tjejer som tycker om att spela sådana spel med men jag tror faktiskt de är rätt ovanliga eftersom det är mer lättsmält att snöa in på Sims och det är roligare att göra något fint än att se blod spruta över skärmen.
Också tänkte jag köpa en stickad tröja idag på CUBUS, hade sett en fin på nätet men när jag kom dit så fanns den typiskt nog inte i den färg jag ville ha men det blev i alla fall en ny extern kortläsare från Teknikmagasinet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0