Värmebölja

Hejsan hoppsan på er alla där ute.
Idag har vi haft otroligt varmt här hela dagen. Nästan så att det blir jobbigt för är man som jag rödhårig så bränner man sig så himla lätt i solen men dessutom så har jag lätt för att få ont i huvudet av hettan så jag undviker den helst om jag kan.
Trots allt varit ute och promenerat på förmiddagen.
Såg bland annat både sångsvan, vigg och en familj knipa med tre små dunbollar till ungar.
Fast den mest roliga fågeln som siktades var kanske skäggdoppingen för den har jag inte sett förut :)
Så det var klart roligt. Tog en del bilder med som jag ska redigera lite och lägga upp här såsmåningom , fast jag kollade igenom dem och fick väl inte någon egentlig fullträff kanske eftersom mitt promenadsällskap inte var lika road av fåglarna och dessutom var det på väg att bli för varmt just då.
Så ikväll ska jag nog bara ta det lungt och se Mästarnas mästare med mamma och glutta lite på ESC om jag inte kommer att somna som en stock efter allt syre jag dragit i mig.
Men vi ses imorgon ..ska ju se Elitloppet dock då på tv och hålla tummarna för Commander Crowe..tja läckrare häst finns inte *skratt* men efter det kommer jag lite *kramen på er*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0