Något skataktigt

Häromdagen när jag var ute på min vanliga runda fotade jag inte bara cirkusen utan
det blev några andra bilder också som inte fick plats i det inlägget.
Vet att en skata kanske inte är välrdens mest ovanliga fågel utan man ser dem lite varstans, titt som tätt men jag tycker ändå att de är fina på något konstigt sätt.
Dessutom år kråkfåglar smartare än man tror och kan lära sig en massa saker.
Den här tror jag var lite av en linslus faktiskt då den hela tiden höll sig i närheten av mig och kameran. Den kanske var lika nyfiken på mig som jag var på den.Vet att de klapprar med näbben om man kommer för nära men den här verkligen mer kollade in mig. När den såg att jag var ofarlig spankulerade den lungt omkring på gräset så jag fick ta några fina bilder.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0