Här kommer bilderna

Här kommer bilderna som jag pratade om i tidigare inlägg.
Det kanske inte blev så många på fåglar, jag vet men jag är ändå nöjd med de som väl blev.
Fotade lite annat med så jag lägger in de bilderna också när jag ändå är igång :)
Är ju ute en hel del den här årstiden som ni kanske har märkt men det gäller att ta vara på vår fina natur och de
vackra dagarna :)


Denna storspov spatserade omkring till syntes oberört på en åker.Stannade till på vägen och passade
på att ta några bilder på den men den här blev den bästa.


Mitt promenadsällskap fick syn på denna lilla käcka buskskvätta där den satt ovanpå ett vasstrå.
Fick några bilder på den med innan den flög iväg.

Det här stället råkar vara ett av mina bästa ställen att fota fåglar på men det låg inga kvar när vi gick ner, de flög upp innan...så jag ska nog gå själv nästa gång så jag kan smyga riktigt men oj vad vattnet skiftar i grön/grått här.

Spegelblank vattenyta.

Ett litet sjöodjur nere i ån eller vad tror ni att det är?


Svårt att få någon bra bild på ytan, ska gå tillbaka och försöka få en bättre men den här visar en del av hur det
ser ut men det syns bättre på den förra med vassen. Kan säga att det varit ett gammalt reningsverk på platsen men bassängerna är idag mer träskmark utom den tredje där jag fotat som än så länge är öppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0