Veckans Boonie

Så har det äntligen blivit dags nu igen.
Eller ni kanske trodde att jag hade glömt bort det?
Fel, fel jag har bara haft lite andra saker för mig idag, gjort klart lite annat pyssel(kommer upp bilder sedan när jag fotat och har tillgång till saken,troligtvis blir det till helgen).
Dessuton har jag hunnit med att vara lite social och dessutom ritat en del.
Vissa dagar är man helt enkelt väldigt kreativ av sig och bra på att hinna med fast det kanske är så att
det är våren som gör det eller vad tror ni?
Var hos mina kära föräldrar en sväng idag när syrrans barn var där. Blir ju rätt så mycket att hinna med tre stycken som far åt olika håll och vad händer?
Jo när jag var ute med de två äldsta så ringer min telefon, då har in kära pappa fått syn på en ny fågel i deras buskage(en fågel som jag gärna hade velat se)
Skyndade mig in men *borta* ,det kan inte bli mer tyipskt tror jag.Nåja får spana bättre framöver , hade ju i alla fall inte haft någon kamera att fota med(vikten av att eg aldrig lämna kameran om man ska ut på sidan av stan).
Är ni nyfikna på vilken fågel det var? jo det var en liten käck Stjärtmes *skratt* vet att deras namn låter smålustigt men hela fågeln ser lustig ut med. Stor som en talgoxe dvs 12-14 cm, alldeles dunig och dubbelt så lång stjärt.
Går ni in här så kan ni läsa på mer om dem: http://www.bioresurs.uu.se/myller/sjo/stjartmes.htm
Men nu till Veckans boonie..har haft lika svårt att bestämma mig nu men till sist kunde jag ändå välja ut en nämligen.....


Kyckling Gul , tidigare Kycklingen.
Kyckling Guls saga började egentligen i en mörk kartong på en butik.
Nej jag skojar inte, hon hade krupit in i ett äggskal på bondgården där hon bodde för att vila.Utan att hon var beredd smällde skalet igen, hon blev stoppad i en korg och kunde inte ta sig upp eftersom skalet hade
gått i baklås(hur nu skal gör det)
I alla fall blev hon förpackad som alla andra men när jag kom hem märkte jag hur tung plastkassen plötsligt hade blivit. Upp tittade två stora, runda blåa ögon också fnissade hon sådär som bara hon kan och hon var alldeles våt och kall stackarn. Fast hon tinade snart upp när hon blev bjuden på sockerkaka och varm mjölk.

Kommentarer
Postat av: Ditt stöörsta fan!

Connie, hur har du kommit upp i så hög lvl och har så många djur?



Ps: jag tkr att det är mkt bättre att sammla SC hos dig en hos maddeni elr Julisen, för dina husdjur är i så hög lvl!

Pss: Utan dig hade jag inte haft så många kläder så..

..Tack! |8

2012-03-29 @ 13:52:51
Postat av: Connie

Den frågan tror jag indirekt att jag redan har svarat på i ett annat inlägg, jag smalr helt enkelt genom att gå runt i chattrummen.

2012-03-29 @ 14:34:43
URL: http://mspbubblet.blogg.se/
Postat av: Sanna1010

Fin blogg<3

2012-04-04 @ 12:18:12
Postat av: Flinga12345678910

hur gör man en header??

2012-04-13 @ 21:51:35
URL: http://saraflingamsp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0