Namnsdagsfika och Veckans Boonie

Hejsan :)
Här sitter jag igen och har just ätit lunch.
Funderar på att unna mig ett riktigt gott fika senare men det kan man få göra ibland.
Har ju trots allt namnsdag idag så då kan man kosta på sig lite extra.
För er som undrar så har jag tre namn, ett tilltalsnamn+ två andra och idag är det Matilda som är ett av de andra. Fast det är faktiskt det av mina namn som jag råkar gilla bäst även om Linnéa som jag heter efter mormor också är fint.Mitt tilltalsnamn i vanliga fall är för lätt att rimma på så det gillar jag inte riktigt och tänkte inte avslöja det här. 
Men nog om namn och namnsdag, nu till den här omgången av Veckans Boonie.
Hade ingen aning om vem det skulle bli imorse men jag klurade lite och till sist så föll valet på...
 
Ferlin: Ferlin är egentligen en liten blyg boonie som tycker bäst om att sitta för sig själv i någon vrå med en
bit papper och en penna. Han älskar att försöka skriva, även om det inte alltid går att tyda orden.
Riktigt road blir han av att se andra försöka läsa och han fnissar förtjust när man får ta om en mening ett par gånger för att förstå den men han är totalt harmlös. Det vill säga att han aldrig skulle göra någon annan illa, i alla fall inte med avsikt men så är han.Om du dessutom provar att bjuda honom på en smaskig cupcake så fnissar han förnöjt och han tar gärna ett glas 7-up till eller päronsoda går också bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0