Hejsan på er.

Hej på er alla glada och trevliga människor på MSP.
Ja föresten hej på er andra med.
Nu börjar våren äntligen komma också här uppe i norr, fast varje årstid har ju såklart sin charm.
Solen lyser och värmen är på väg fast än ligger snön kvar på marken och det lär den säkert göra
åtminstone till någon gång i april.
Idag ska jag roa mig med att få bort lite tvätt men det är ju sådana där saker som man faktiskt
måste göra ibland.
Håller för övrigt på att teckna en del med :) ska försöka få klart en del som
jag håller på med och lägga upp så ni får se.
Nu till en sak som gäller MSP.
Varför är det så många som påstår att det finns en åldersgräns på sidan och i sådana fall var står det?
Jag läste igenom alla villkor ,integritetspolicyn ,informationen för föräldrar samt hjälpen men jag kunde ändå inte hitta någonstans där det står att det finns en
.
Tycker att det är väl upp till var och en om man vill spela om man tycker att det är kul ändå
upplever jag att många rent av trakasserar mig eller skrattar åt mig när jag säger att jag är vuxen.
Varför är det så ? Tänk efter till exempel hur många vuxna som inte sitter på tex facebook eller hur många i ålder 20 och upp till exempel som spelar Sims?
Vad räknas dessutom till att vara vuxen enligt er ?
Är det kanske till exempel att vara ute och festa varje helg och supa sig stupfull?
Det kan inte jag tycka är varken så speciellt moget eller vuxet faktiskt med tanke på
konsekvenserna som kommer av sådant handlande för det drabbar bara en själv i slutänden och man kan
om inte annat också skada andra med sådant beteende.
Istället tycker jag att man ska våga stå på sig och vara sig själv och inte bara falla för grupptrycket jämt utan att man faktiskt kan lära sig att säga ifrån till vissa saker.
Nog dock om detta nu :) och tillbaka till våren.
Eftersom intresset varit så litet lägger jag ner tävlingen för ny vårlook och gör som vanligt en egen look istället.
Om ni undrar över varför det kommer att vara lite kaos i mitt rumm under en period så beror det på att jag tänker göra om lite inför våren/sommaren. Åtminstone i trädgården ska det förnyas och vintern ska städas bort men lite i de andra rummen med så nu vet ni att det händer saker.
Kram på er alla och ha en fortsatt trevlig dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0