Fel blir rätt

Jag vet inte om någon mer än jag har tänkt på en sak när ni går och samlar
starcoins i chattrummen men vissa av frågorna har så att fel svarsalternativ blir rätt.
Tror jag har nämt det här i förbigående förut men det är lite konstigt att ingen rättar dem :/
Hitills har jag hittat de här som är fel:

A male horse is called a x ?
Rätt svar ska såklart vara stallion alltså hingst  men det som nu anges som rätt är bull(tjur)

What does carnivores eat.
Rätt svar här är meat(kött) men det som nu är rätt är trees(träd)

In which sport is there a dicipline called butterfly?
Rätt svar här är förstås simning för det är bara där det finns fjäril men istället så listas gymnastik som rätt.

Det kanske egentligen inte gör så mycket heller att svaren är så här tokiga men rätt ska väl vara rätt på alla eller vad säger ni som saken ?
Blir ju inte så lite fel heller om de vill att man ska lära sig engelska på sidan också lär man sig fel, fast nu kanske man vet de rätta svaren på frågorna ändå men det skadar ju ingen om rätt alternativ faktiskt också ÄR rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0