Annorlunda tips

Den här gången tänkte jag att ni ska få ett litet annorlunda tips eller råd.
Funderade på var jag skulle lägga det här egentligen efter att ha sett allt prat i tex forumen men jag tror den här bloggen är bäst lämpad för det eftersom jag skriver om lite blandat här.
Det råd jag har att komma med är , snälla ni gör aldrig "Anden i glaset".
Visst kan man se på det hela som en lek men det kan gå väldigt fel med.
Var själv med om en sådan sak när jag gick högstadiet och vi var hemma hos en klasskompis.
Vi satt i ett rum på undervåningen när vi körde det och från början så var det hela just en lek.
Märkte direkt när någon av dem flyttade glaset, dels kändes det och dessutom så kunde de inte hålla masken heller.
Så höll det på ett par gånger tills vi beslöt oss för att prova en tredje gång.
Den gången fastnade leendena på oss för glaset flyttades,utan att vi märkte det hade rummet blivit iskallt och ljuset blinkade till.Alla blev så rädda att vi sprang uppför trappen och ut, sedan var det aldrig någon av oss som sa ett ord mer om saken.
Tills nu när jag skriver om det här men jag gör det mer i ett gott syfte, att avråda andra från att leka med svart magi på det sätt som vi gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0