Namnfunderingar

Alltså ibland blir jag så irriterad på folk.
Trodde jag fått höra det mesta kring mitt vanliga namn och varit med om en hel del rim på det men som om det inte räckte nu på morgonen hände en sak som visade att jag hade fel.
En tjej kom in i ett chattrum där jag var och ställde frågan : Är inte Connie ett killnamn ?
När jag sedan sa åt henne att killar oftast stavar det Conny och att det är ett vanligt namn på tjejer i engelskspråkiga länder så hävde hon ur sig bomben; Dessutom är det ett fult namn.
Är det snällt att säga sådana saker?
Det tycker jag verkligen var onödigt&dumt gjort av henne då jag dessutom har en personlig koppling till varför det blev just Connie som mitt val föll på.
Jag tror inte hon skulle tycka att det vore så kul om någon sa till henne att hennes namn var jättefult heller för det är enligt min mening bara elakt och småaktigt att uttrycka sig på det sättet.
Efteråt så kunde hon inte ens heller stå för vad hon hade sagt utan gick ifrån chattrummet innan jag hann med att rapportera henne men varför säger man sådana där saker som bara sårar, irriterar och gör folk ledsna ?
Tycker mig dessutom se att många använder svärord i sitt språk på sidan numera, SNÄLLA LÄS PÅ REGLERNA för det känns inte så trevligt att se sådana saker när man kommer in.
Dessutom är det inte det minsta coolt eller häftigt att svära som vissa kanske kan tycka, nej det är bara ett onödigt och dumt sätt att förstöra sidan på.
Om sidan nu är så mycket för barn dessutom som vissa säger så varför hålla på på det här sättet med?Nej det tyvcker jag enbart är trist faktisktoch det finns ingen åldersgräns heller som vissa säger så varför kan man inte bara få göra något man tycker är roligt utan att vissa ska behöva gå till personliga angrepp på en ?

Kommentarer
Postat av: Galadriella

Jag tycker Connie är häftigt! Dessutom har jag träffat en tjej IRL som faktiskt hette Connie. Det finns ju mängder med sådana namn som passar både killar och tjejer, Kim och Jordan bland annat.

2012-06-14 @ 01:21:19
Postat av: ♥Redtail88♥

Hej!

Varför måste vissa personer bara göra saker?

Förstår de inte att andra inte giller det?

Alltså, för att vara noggran, så tycker jag att det är helt hopplöst att försöka få de att sluta, så jag ska starta en klubb, man protesterar mot elaka personer och förskräckliga meningar!

MVH: ♥Redtail88♥

2012-06-14 @ 08:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0