Helgens promenad

Jo nu hoppas jag att ni är nyfikna.
Var ute och gick som jag brukar göra på helgerna när jag gästspelar på annat ställe.
Är lite roligare att gå där ute tycker jag än att bara trava runt inne i stan .Även om man såklart kan se saker här med ibland så känns det ändå som kan få syn på ännu lite mer vid sidan av.
Men man kan ju lika gärna bara bege sig ut och bara vara i naturen helt enkelt.
Det är ju det som är så skönt att kunna göra :) njuta av lugnet och tystnaden.
Nog för att det är rätt tyst här med efter att alla stundenter gått ut men det är något helt annat att sitta ute i skogen på en sten och bara lyssna..
Ibland blri man förvånad. Hade inte alls väntat mig att få se något men hittade en knipmamam med åtta små ungar i en av de gamla reningsdammarna.Det var många år sedan de användes och har numera växt igen nära på helt och hållet.Den här knipan tyckte nog dock att hon hade valt en bra plats att bo på och jag håller med, har bara sett med två eller tre ungar förut ..men åtta!
Det gäller att hålla koll på var man har resten av familjen, så det är säkrast att följa mamma på led.
En vacker växt som tydligen heter "Mistne" men tyvärr är giftig.
En lite trastaktig solbadare.

Kommentarer
Postat av: Nora

Alltså du är jätte bra på att ta kort! Så bra vill jag också kunna! Om du vill se mina kort så är det här min blogg: dagarardagar.blogspot.se

2012-06-24 @ 21:04:03
URL: http://mspbubblet.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0