Hejsan på er alla

Hejsan.
Nu är jag här igen.
Både i förrgår &igår tog jag mig en liten paus från datorn.
Vissa av er kanske märkte det och andra inte men jag tog mig trid och gjorde lite annat.
Ritat lite PS på en sak som ni ska få se när den blir klar, varit lite social med den övriga delen av familjen vilket man ju måste vara ibland innan de börjar tro att man har bosatt sig vid datorn också har jag fotat en hel del.
Ena brorsdottern sov över här och hon yttrade att jag inte brukar se något så jag fick inget sällskap med mig men när jag tänker efter så gjorde det inte så mycket.
Dessutom så beror det ju på vad man tycker om att se. Visserligen tycker jag det är kul att lyckas fota
vilda djur men det är inget måste utan jag kan nöja mig med fina landskapsbilder också.
Gick i alla fall ut vid 11 snåret på kvällen efterso jag ville passa på medan det fortfarande var ljust, nogi för att det är det länge här än på nätterna nu under sommaren men man vill ju ta vara på ljuset.




Det där med att inte alltid se något..hmmm, det stämde i alla fall inte överens med gårdagen.
Eller så var det ksnske bara så att älgen visste vad hon hade sagt.
Stod och kikade på måsar som kalasade på middagen på en åker också hörde jag något som kom dundrande.

Tittade upp och där stod något brunt en bit ner i svackan och jo mycket riktigt, det var en liten älg.
Hade nog svimmat om det varit något anant som en björn. Vi stod stilla båda två i fem minuter minst innan den fick upp både vittring,syn och hörsel och kände att det var klokare att sticka.
Fast vilka nervkittlande minuter det var innan den tog till flykten och sprang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0