God dagens

God dag på er allihopa.
En sak som slog mig idag när jag loggade in på MSP var hur lite folk det var online eller i alla fall så kändes det som så.
Är det bara jag som lagt märke till förändringen eller är det fler som tycker samma sak ?
Det kanske inte är så konstigt heller egentligen nu när det är sommar och många är borta eller gör andra saker.
Jag vet ju själv hur det är..sitter mer när det är dåligt väder och mindre annars.
Måste dock berätta en tråkig nyhet för er med..min systers ena kattunge är död...de hade hittat den ute på gården och den stödde inte på ena benet varpå de tog den till veterinären men brottet satt för illa till samt att det skulle bli för dyrt att operera den :/
Vi räknade också ut hur den hade brutit benet för en av de andra kattungarna hoppade ut från ett fönster i ladugården för att hinnna ikapp sin mamma som tog en annan väg ner(men landade på alla fyra.)Det är ju samtidigt inte lite svårt, för att säga omöjligt att hålla reda på alla fem..så nu är de fyra kvar.
Allihop är egentligen jättefina men igår var det speciellt en tror jag som trivdes hos mig när jag tog upp den lite och hade jag inte varit allergisk så skulle den ha fått följa med mig hem igen, sådan personlighet som den verkade ha och andra sidan kan jag faktiskt tycka min pappa har rätt..katter hör hemma på landet där de kan vara ute och inte inne i stan...men då borde det gälla hundar med och det tänker jag ju skaffa en i framtiden :P så jag vet inte vad man ska tycka där. Visst tror jag att man kan ha djur i stan med men det gäller ju också hur mycket tid man kan och vill lägga ner på dem och att ha en jättestor hund i en liten lägenhet kanske inte är det smartaste man kan göra utan då får man ju se till var man bor med och även en liten hund ska ju ha sin motion.
Det var denna lilla livsnjutare jag blev lite fäst vid.Inte så lite heller men tyvärr..får nöja mig med att klappa om hos syrran.
Tror det är svårt att låta bli att falla för något som är så sött med.
Tycker den ser ut att passa i namnet Yoda
Hur var det nu man gjorde igen ?
Skejtingseäsongen för katter 2012 har just börjat
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0