Connies lilla bloggskola

Ni ska veta att alla era fina kommentarer om bloggen värmer och väger upp när andra skriver ner sina
negativa tankar. Jag bloggar helt enkelt om MSP och pysslet för att jag tycker att det är roligt. Har alltid gillat
att skriva vilket kanske också framgår av mina längre inlägg :)
Fast jag tror helt enkelt också på att man hellre ska skriva de dagar man känner att det finns saker att dela
med sig av, inte bara skriva nonsensinlägg för att hålla bloggen aktiv.
I sådana lägen är det bättre att ta sig en funderare på varför man skapade bloggen men nåja nog pratat om det nu.
Tänkte att jag skullle ha en lite lättare bloggskola i punktform och försöka förklara lite kring en blogg.
  • Det första du bör tänka på är Varför vill jag ha en blogg?
  • Vilka vill jag ska läsa bloggen alltså vilken målgrupp vill jag att bloggen ska ha?
  • Var sätter jag/föräldrar gränsen på vad som är personligt?
Det tror jag är de tre viktigaste sakerna man bör tänka på innan man startar upp en blogg. Med dessa funderingar kan man faktiskt komma rätt så långt på vägen innan man börjar.
Personligen såt ycker jag det är roligt om man ger bloggen en egen design men det återkommer vi till senare men det gör att det känns lite varmare samt att man får en liten bild av vem personen är.
När det gäller konsten att skriva inlägg så tycker jag inte att man ska skriva om saker som är allt för personliga utan att man bör hålla sig till vad som är grundtanken med bloggen. Alla har visserligen har alla sina olika toleransnivåer men jag tycker ändå att det är oviktigt för andra att läsa om vardagsysslor som idag var jag på toaletten eller, ålder,längd och vikt.
Det är helt enkelt väldigt ointressant och jag har en bra regel till lägg var noga om du lägger ut bilder på dig själv/familjen på nätet för man vet aldrig vem som kan komma åt och utnyttja dem och OM du ändå vill lägga ut bilder begränsa vilka som har tillgång till bilderna eller lösenordskydda bloggen så att endast vissa kan läsa, eller använd dig av oskärpa på ansikten.
Dessutom fråga alltid om lov om andra personer är med på fototoch ge inte ut någon personlig information om vare sig dig själv eller dina kompisar.
Hoppas att det här hjälpte er lite i era planer på att börja blogga för det är roligt :) Återkommer med en del om designen sedan,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0