Två dagar kvar

Tänk ändå, nu är det bara två dagar kvar till julafton.
Det känns som det går otroligt fort ibland den där sista tiden före även om man inte tänker på det.
Vissa kanske passar på att göra de sista inköpen av julklappar så här dagarna före men jag tycker det är skönt att redan ha det bortgjort och klart. Några trängs ju till och med i affärerna på självaste julafton men jag tycker inte om att vara ute i sista minuten, blir så stressigt ändå med allt som ska hinnas.
Nog för att jag är hos päronen över helgerna men i alla fall, det blir ju mer att man får hjälpa till då och så med justöket, klä granen och så.
Idag hade de en fin besökare vid fågelbordet, tyvärr skrämde skatorna iväg den innan jag hann ta ett kort men det var en fin nötskrika, får se om den återkommer så att jag kan fota den imorgon men senaste besöket av en sådan hade de för tio år sedan så det är ju inte en direkt ofta sedd fågel här men den är ju mer vanlig i skogsmark och den var mycket större än vad jag hade trott men det är väl svårt att riktigt bedömma storlek på något utifrån bara en bild eller beskrivning med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0