Städat

Idag har jag hat en städdag här hemma.
Eftersom jag fortfarande snörvlar och har slemhosta tar jag mig inte ut men det kanske är lika så bra i den här kylan.
Vill jag se snö kan jag titta ut genom fönsret och spana in högarna som mer börjar likna små berg nu.
Hur som helst hade jag en rätt intressant expedition för mig nämligen städa bokhyllan. Hade samlats mycket mer där än böcker kan sägas, papper, pysselsaker med mera.
Så nu fick jag helt enkelt nog och tog fram några kartonger och rensade undan en del böcker som jag sällan läser som ska ner i förrådet sedan. Det fanns en hylla där bakom alla sakerna faktiskt :)
Lite skönt att få väck en del och lägga det på sin plats, allt för lätthänt att man slarvar och stoppar in saker i bokhyllan för att det är enklast men nu ska jaf försöka hålla ordning och reda ett tag.
Ska ta en bild på mitt senaste pyssel sedan och visa här, lagom till jul och allt men först såa kajg röja undan det sista fråån govlet och roa mig med att jaga bort dammråttorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0