Lite lågsäsong

Så här års har jag lite lågsäsong på att skriva på bloggen som ni kanske märker men ibland är det rätt skönt att bara koppla av och kunna njuta av julledigheten med& slippa ifrån skärmen ett tag i alla fall.
Fast nu hoppas jag i alla fall att jag ska ha gjort bort min beskärda del av förkylningar för ett tag, även om sviterna hänger kvar med hosta& snuva så vägrar jag att åka på en ny. Nu får det helt enkelt räcka hoppas jag, det kan man ju alltid göra förstås.
Nåja :) nog om detta , nu till något helt annat.
Kunde inte motstå frestelsen igår eftermiddag att ta mig en sparktur med brorsbarnen & det blev en extra promenad med lite senare för det var sådär sagolikt fint ute med en stor fullmåne.
Dessutom kom det en till sällsynt besökare till fågelbordet, nämligen en gråspett och den här gången hade jag tur att få en bättre bild än på nötskrikan.
Att man kan bli mångalen kan jag faktiskt förstå.
För det är verkligen vackert när fullmånen lyser som den gjorde igår.Svårare att fånga det hela på bild men jag stängde av blixten och fick några bilder som i varje fall får duga.
 
Det såg ut som man befann sig på någon helt annan plats. Nästan som i en film.
En lite mer ovanlig gäst,gråspett på besök vid fågelbordet men det är Ångermanlands landskapsfågel
fast den håller sig mest i storskogen.
 
Måste visa den här juliga bilden med :) Har man ingen egen utegran fotar man någon annans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0